LJUDSKA PRAVA / MOJA PRAVA

                                                                        
   Ja sam žena, želim svoja prava
   Ja sam gej, želim svoja prava. 
   Ja sam rom, želim svoja prava. 
   Ja sam musliman, želim svoja prava.

I tri tačke i puno tačaka i jedno veeeeliko NE!

Ja sam ČOVEK i BORIM SE za svoja prava.

Ljudska prava važe za svakog čoveka. I da, dovoljno je reći samo "čoveka", jer ona se ne određuju po boji kože, po veri, po jeziku, po seksualnom opredeljenju, dovoljno je samo da ste se rodili kao čovek.

Tako je, u pravu si. Svi mi imamo svoja prava zakonom određena, dobijena po rođenu, ali danas više ne možete da očekujete da će ih država uvek štititi i braniti.
 
Odlučimo za sebe, da se ne bi odlučivalo o nama.

Pitamo se : "Pa zar država nije ta koja ima obavezu da štiti naša prava, da ih donosi i unapređuje i zašto se to ne dešava baš uvek kada to očekujemo od nje ?"

Znate kako, ljudi su se vekovima unazad borili za neka prava. Dobili su ih. Ljudi ih doneli, ljudi ih i krše.
Tako je, prvi je čovek taj, koji prekrši tuđa ljudska prava.

Žene nisu imale svoja prava. Ustale su, borile se i pobedile, Danas žene imaju svoja prava.
 Ropstvo je bilo normalno, smrtne kazne..Danas toga nema. Zato verujem da će sva nerešena pitanja, naći svoj odgovor u budućnosti. A mi, ljudi smo ti koji će se boriti za te odgovore,
.....................................................................
Osnovno ljudsko pravo. Pravo na život. To nije nešto što vam je dala država ili neki drugi čovek. To vam je dao Bog. 
I baš zato, ko sam ja, ko si ti da bilo kome oduzimamo to pravo? Jesam li ja ovde da sudim? Jesam li ja neko ko će odrediti tuđi život?

Nacistički logori, genocid u Ruandi, pogromi, holokausti... Vlast kao krivac za smrt hiljade i miliona nevinih ljudi. Vlast kao inicijator smrti. Da, bilo je i toga.
......................................
SLUŠAJTE ME, ŽELIM DA KAŽEM NEŠTO!

JA SAM HRIŠĆANIN. I želim to da kažem bez da me iko omalovaži, povredi, ubije.
Borim se za svoje pravo slobode mišljenja. Borim se za to da mogu da odem bilo gde i kažem ko sam, šta sam i odakle sam, a da ne budem žrtva.

JA SAM GEJ. Volim osobu istog pola. Borim se za svoje pravo samoopredeljenja. Borim se za to da mogu da šetam sa svojim partnerom, a da ne budem žrtva.

JA SAM TRANSRODNA OSOBA. Ne osećam se ugodno u svom telu. Ne osećam se kao žena. Borim se za svoje pravo da živim život onako kako ja želim. Borim se za to da mogu da budem muškarac, iako se nisam tako rodila, a da ne budem žrtva.

JA SAM DRUGAČIJI, NISAM KAO TI I JA SAM ŽRTVA.

Žrtva ljudi, koji misle da imaju bezgranična prava, ljudi koji su dovoljno smeli da mi sude, da menjaju moj život, da ga umanjuju, obezvređuju, da ga gase.

Ja sam čovek i borim se za svoje pravo na veroispovest, slobodu izražavanja, slobodu govora, samoopredeljenja,.


TRAŽILI STE RAVNOPRAVNOST, A IDALJE ŽELITE SMRT HOMOSEKSUALCIMA,  SMATRATE DA NE ZASLUŽUJU DA ŽIVE, JER NE ŽIVE PO VAŠIM UVERNJIMA.
 Jedan je od primera.

SVE MOŽE DA IDE NAPRED, ALI KAD DRUŠTVO STAGNIRA, ČINI VAM SE DA I SVE OSTALO STOJI.
...........................................

I dalje prođete ulicom, parkom i sretnete beskućnika, ljude koji prose za hranu, za vodu.

To je ono pravo koje je država uskratila čoveku. Pravo na smeštaj, hranu i vodu.

Dato mi je pravo na život, ali ću umreti od gladi. Nema smisla.

Ali znate šta, ako država ne čini mnogo, da li vi ikada osetite potrebu da se pokrenete i borite. Jer, to nisu samo tvoja, njegova ili njena prava, to su prava svih nas.

Jeste li možda pomišljali da donirate za siromašne, da podelite svoju hranu sa nekim ko je nema, da prijavite nasilje, da donirate za izgradnju domova za nezbrinute, za beskućnike. Jeste li ikada pomišljali da pokrenete neku inicijativu, da omogućite svojom borbom svima ista prava. Ili ste previše sebični?

Govorimo o ravnoravnosti, a nismo svi ravnopravni, Zašto je čovek sa klupe u parku manje vredan i bitan od mene?
Ali nije, zato i on zaslužuje svoje pravo na dostojanstven život.
......................................................
"HOĆEMO PROMENE".. kažem iz svoje udobne fotelje ispred TVa.
Ali ih neće biti, znate zašto? Zato što idalje sedite u istoj fotelji.
......................................................
JA SAM SAVESNI GRAĐANIN SVOJE ZEMLJE. Ne želim da iko umre od gladi, od žeđi. Želim da  svi ljudi žive dostojanstveno. Želim da svima se pruži mogućnost da živi kao čovek.
BORIM SE ZA NAŠA PRAVA.
KAKO?
Pružiću pomoć, donaciju, pokrenuću inicijativu.
Širiću svest o važnosti poštovanja ljudskih prava. 
I TO JE MOJE PRAVO! PRAVO DA SE IZRAZIM, PRAVO DA SE BORIM.


    A vi, borite li se vi za nešto?





Коментари